jueves, 17 de enero de 2013

Les intel·ligències múltipules



Aquest treball m'ha servit per adonar-me de com moltes vegades treballem els continguts plantejant-los tots de la mateixa forma, de manera que els alumnes als quals li ve bé el mètode que utilitzem avancen i els altres es van quedant cada vegada més enrera. 

M'he adonat com el fet de no estar acostumats a pensar que existeixen diferents formes d'aprendre ens fa acomodar-nos en un tipus de metodologia que fa que treballs com a est suposin un gran esforç per la nostra banda ja que t'obliga a pensar alternatives diferents per ensenyar el mateix. 

No obstant això, encara que hàgim tractat els mateixos continguts (en aquest cas matemàtics) no crec que es tracti de treballar una mateixa cosa de vuit formes diferents sinó d'abordar els diferents continguts a treballar des de les diferents modalitats d'aprenentatge en lloc d'utilitzar sempre la mateixa. 

D'altra banda, encara que hagi dividit les activitats segons el tipus d'intel·ligència m'he adonat que la línia és molt fina i que moltes activitats, inevitablement serveixen per treballar des de diversos estils d'aprenentatge (lingüístic i natural, cinestèsic i espacial, etc.). Per això, de la mateixa manera que una activitat no és exclusiva d'un tipus d'intel·ligència, els nens no presenten una intel·ligència “pura” i única sinó que encara que poden destacar una manera d'assimilar els continguts, tenen una mica de cada intel·ligència. 


Com tot en educació, gens és absolut i per això els límits no estan marcats de forma fixa i invariable. Del que es tracta, en definitiva, és que com a docents siguem conscients d'aquesta diversitat i no tractem a tots els nostres alumnes com a iguals: Múltiples maneres d'ensenyar per a múltiples maneres d'aprendre. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario