Aquest treball m'ha servit per
adonar-me de com moltes vegades treballem els continguts plantejant-los tots de
la mateixa forma, de manera que els alumnes als quals li ve bé el mètode que
utilitzem avancen i els altres es van quedant cada vegada més enrera.
M'he adonat com el fet de no
estar acostumats a pensar que existeixen diferents formes d'aprendre ens fa
acomodar-nos en un tipus de metodologia que fa que treballs com a est suposin
un gran esforç per la nostra banda ja que t'obliga a pensar alternatives
diferents per ensenyar el mateix.
No obstant això, encara que
hàgim tractat els mateixos continguts (en aquest cas matemàtics) no crec que es
tracti de treballar una mateixa cosa de vuit formes diferents sinó d'abordar
els diferents continguts a treballar des de les diferents modalitats
d'aprenentatge en lloc d'utilitzar sempre la mateixa.
D'altra banda, encara que hagi
dividit les activitats segons el tipus d'intel·ligència m'he adonat que la
línia és molt fina i que moltes activitats, inevitablement serveixen per
treballar des de diversos estils d'aprenentatge (lingüístic i natural, cinestèsic
i espacial, etc.). Per això, de la mateixa manera que una activitat no és
exclusiva d'un tipus d'intel·ligència, els nens no presenten una intel·ligència
“pura” i única sinó que encara que poden destacar una manera d'assimilar els
continguts, tenen una mica de cada intel·ligència.
Com tot en educació, gens és
absolut i per això els límits no estan marcats de forma fixa i invariable. Del
que es tracta, en definitiva, és que com a docents siguem conscients d'aquesta
diversitat i no tractem a tots els nostres alumnes com a iguals: Múltiples
maneres d'ensenyar per a múltiples maneres d'aprendre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario