miércoles, 17 de octubre de 2012

Crítica a una princesa per no voler esperar asseguda al seu "home ideal"


Durant aquests dies hem parlat de la quantitat de material que hi ha a la xarxa per llegir i sobre la manera com seleccionem aquest material. Dic això perquè jo sóc de les que creu que el fet de tenir tanta informació al nostre abast sí que ens enriqueix perquè ens permet triar i comparar. Ara bé, per fer això hem de rebre una bona base que s’adquireix des de petits i no arribar a adults i creure la primera notícia que veiem com si fos una regla universal.

Per exemple, l’altre dia vaig trobar una notícia on es criticaven els dibuixos de Bob Esponja pel fet que hi ha gent que pensa que els personatges “tenen comportaments homosexuals”, va ser una notícia que vaig llegir però també rebutjar perquè no encaixava amb els valors que jo defenso. Si som pares o educadors i rebutgem uns dibuixos pel fet que per a nosaltres la comunitat homosexual pot influir de manera negativa als infants que els estem ensenyant? Que volem que treguin de tot això? Què les persones han de ser totes iguals, què allò diferent està mal? PERQUÈ VULL RECORDAR QUE TOTS SOM DIFERENTS I ÉS AIXÒ EL QUE ENS FA ESPECIALS! (el meu error va ser no agafar aquesta notícia per poder comparar-la amb la que he posat i amb la qual sí que estic d’acord).

Avui he trobat una notícia molt recent amb la qual estic totalment d’acord i que penso que és el canvi que necessiten moltes de les pel·lícules d’ara, un clar exemple són les princeses de Disney que presenten a dones totalment dependents d’un home; suposo que els mateixos que volen donar aquesta imatge de “l’amor” i de la dona són els mateixos que critiquen a Bob Esponja per la seva suposada homosexualitat...  Benvinguts al segle XXI!

He trobat un altre article del país que també parla sobre aquesta película i que també reflecteix la idea que jo volia posar de manifest: trencar amb un Disney conservador. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario