miércoles, 17 de octubre de 2012

Presentació


Tot i que ja vàrem entregar a classe la nostra fitxa m'agradaria tornar a presentar-me per aquí fent referència només a la meva experiència amb les matemàtiques. Doncs bé, a mi sempre m'han agradat les matemàtiques, era la meva assignatura preferida. Crec que això era perquè per a mi era una de les poques classes on havies de pensar, és a dir, no es tractava de llegir i llegir i escoltar al mestre sinó que el mestre explicava i proposava situacions on nosaltres havíem de trobar una solució i, sorprenentment, podíem parlar amb els companys per ajudar-nos a trobar-la.

El meu darrer contacte amb les matemàtiques, o millor dit amb dita assignatura va ser a segon de batxillerat (jo estudiava la branca de Ciències de la Salut). Dic això perquè jo sóc de les que creu que les matemàtiques estan presents en el dia a dia, crec que són la base de tot allò que fem (tal vegada estic obsessionada en cercar-li a tot allò que faig un fons matemàtic). 

Quan vaig saber que hi havia aquesta assignatura a la carrera vaig alegrar-me bastant perquè ja sabia que no faríem equacions ni res per l'estil sinó que seria enfocat a com aprenen els infants i com podem fer que aquests adquireixin els objectius que pretenem sense haver de causar en ells un rebuig per les matemàtiques. Tot i així jo penso que nosaltres el tenim fàcil perquè jo crec que és quan arriba el llibre de text quan els infants comencen a veure les matemàtiques com una matèria sense gaire sentit que només serveix per posar-los nerviosos i com un embut per on només passen aquells que per sort han entès el mecanisme. 

Així esper que en Adam ens ajudi a obrir els ulls i sobretot que ens faci pensar perquè només així aconseguirem arribar a un aula i saber aprofitar qualsevol moment per treballar algun dels objectius que pretén treballar aquesta matèria. Com a primera aportació vull posar un vídeo on tot i que la part de les matemàtiques (a partir del minut 14'44") està més enfocada a infants de primària es veu com aquestes es podem treballar d'una altra forma, de manera vivencial!


No hay comentarios:

Publicar un comentario